Pages

13 March 2011

[Game] Paper, Rock, Scissors (dikenali sebagai osom atau one two jus) versi berteknologi


Salam :D


Semalam aku pegi Radix Fried Chicken ( RFC ). Ma oi, bes gile. Ayam die takde MSG doh. Sehat sebentar aku bersama keluarga semalam. RFC sekarang ni dah ade banyak cawangan dah. So, aku suggest korang pegi lah try makan kat situ. Selain ditanggung halal, ia juga takde MSG ye bebeh.

Tak jumpa beliau pun T_T, sumber: sini


Berkenaan dengan  topik aku di atas iaitu [Game] Paper, Rock, Scissors (dikenali sebagai osom atau one two jus)  versi berteknologi). Hush, game tersebut memang la best. Ala macam main waktu kecik-kecik dulu kan.



“Kite tidur tengah cop!”
“Ala…mana aci, kite takut nak tidur hujung”
“Iee kamu ni, pengecut betul la, jom osom”



Kah3, piirah budak kecik! Pengecut siut.  Macam aku waktu kecik dulu je. Haha. Bocor rahsia.  Ala, normal la budak kecik kan, kite dah besar sekarang ni pun boleh gak main benda osom ni. Cuma ia lebih moden dan bergaya. Kita lawan dengan computer. Tapi kan, aku bengang betul main dengan bende ni, die tau nak kalahkan aku je. Kalo die tilam, dah lama aku smekdawn. Malangnye, die ni sebuah game. Kenapaaa? Takboleh aku smackdamn. Tadi aku ada search pasal osom, haha. Memang aku cintakan permainan osom, sampai cari asal usul doh. T__T


korang tau tak mano datangnyo permainan osom ni ? ala . yang ado burung, air & batu tu . tak sumo tompek pakai namo osom ni. ado yg panggil obejus tu, one two jus la apo la .
den pueh dah search merato tompek . tapi tak ponah ado artikel pasai bondo ni.
apo yg polik eh bondo ni mano2 negaro pun pakai.
jadi ado sapo2 kek sini yg buleh menerangkan pasai bondo ni ?
terimo kaseh pado yg memberi feedback .



HAHA, amek ko. Oghang Nogori eh? Tokojut den membacenye. Btw, aku baca feedback bawah-bawah tu, ada yang cakap osom ni berasal dari cina. Ntah la sebab ape. Sumber bende atas tu dari sini. Ape-ape pun, mike maen le bende bawoh ni. Ini le game yang teman kate berteknologi tinggi tuh. 

l
l
l
l
V
Ini bukan sekadar gambar, ia sekadar game :))








**Ingat lg zaman aku kecik2 dulu, selalu menang osom dgn ain. kah3. Wassalam