Pages

08 February 2011

Cara nak letak layout di blog

Salam:))



Hari ni, aku tengok bukak nuffnang. Saje check berape visitors, hatta aku dah tau berapa jumlahnye kan? Elleh, takde le sejuta aku punye visitor. Tapi ade le dalam 2 juta. Cheit, pigirah. Aku tipu. Jumlah sebenar dirahsia kan. Waktu aku check nuffnang aku, alang-alang aku tengok lah segala-segalanya. Aku dapat keywords begini :







Ha...begitu lah keywords nye. Originally printscreen oleh aku. Tapi ini dari Blogger punye Stats. Tahu macam mana nak pegi ke Stats? Elleh, senang je. Pegi kat dashboard, terus tekan butang Stats. Ha, aku pegi kat Blogger punye Stats sebab tadi aku check nuffnang aku, ade tunjuk "cara2 nak letak layouts di blog" kat keywords aku. Pastu aku tutup seminit je, dah hilang. Ai, aku pelik betul. Tapi, nasib baik ade Blogger Stats kan.




Sebenarnye, cara-cara dia amatlah senang. Anda baca entri ni sekali pun, anda dah paham. Let's begin beybeh :



1. Mula-mula, Dashboard>>Design>>Template Designer>>Background>>Upload Image ataupun pilih je image yang blogger bagi


2. Lepas dah pilih image, tekan save.


3. Kalau image dia macam satu je, korang tekan Tile. Kalau buruk jugak, korang pegi lah tukar gambar lain pulak.



Ha..itu je lah caranya. Ataupun kalau layout yang anda maksudkan adalah lain. Anda boleh pergi kat sini :





Dah, itu je. Kalau nak "comel" pulak :




Dulu aku pakai TCBOTB lah. (malas aku taip pepanjang). Comel gile layout die. Tapi takbest ah, sebab table die transparent. Okey, tu je tutorial daghi teman. Teman doh xdek idea nok tayip ape doh


Okey, Wassalam.

2 comments:

Nur Afiqah said...

saya nak tanya,, nape ble sy nak tukar layout pastu bila nak save dia kluar error cm nie?
We're sorry, but we were unable to complete your request.
When reporting this error to Blogger Support or on the Blogger Help Group, please:
Describe what you were doing when you got this error.
Provide the following error code.
bX-2g4psy
This information will help us to track down your specific problem and fix it! We apologize for the inconvenience
hope awak boleh bantu

bella YOYO said...

oh, itu saya pun selalu kena. code die tak sesuai dngan blog awak kot. Selalunya saya try and error je. buang2 kod yg tak sesuai