Pages

14 January 2011

Macam mana nak lintang/pusingkan dokumen kat Microsoft Word 2007

Salam:))



 Esok aku kena pergi sekolah. Bukan sebab tuisyen ke amende ye. Tapi untuk kemas ko-op. Tah amende tah apasal aku dengan kengkawan aku rajin sangat. Aku rasa, semua semangat nak pegi lepas cikgu cakap macam ni. " Siapa join hari sabtu ni akan dapat habuan". Cheh, masing-masing pandang antara satu sama lain doh! Takboleh bela betul.



  Tugas aku sabtu ni adalah hias board Kelab Ko-op bersama kawan-kawan aku yang bernama Norfazzera Al-rokiah, Siti Nur Syazliani Syazliana, dan Nurul Amirah Raihana  (Semua nama diatas, bukan nama sebenar). Huhu, kalau diorang tahu aku tukar nama surat beranak diorang, mesti aku kena balun. Ketiga-tiga diorang ni adalah seorang yg kreatif. Sekian Terima Kasih.



 Tujuan sebeno-beno aku buat pos adalah tentang cara nak melintang atau memusingkan dokumen atau kertas dekat Microsoft Word 2007 sahaja. Taktahu apa itu melintangkan? La..sian betul. Anda tengok gambar bawah ni :



 
 


 Kat atas ni keadaan dokumen yang normal. Kat bawah ni pulak bentuk melintang/dipusingkan/landscape







 Hah, ini lah bentuk dokumen yang melintang. Senang je buat dia  melintang. Cara-caranya :

1. Anda nampak tak Home, Insert, Page Layout etc. So, anda click Page Layout.

2. Lepas tu click pada "Orientation". dan tekan pada "Landscape".

3. Sekian Terima Kasih, anda nak ape lagi? Tutorial dah tamat. 


Wassalam,

2 comments:

@LiA~ said...

thanx a lot!

Belle with Aien said...

haha, tak besarie (no biggie)