Pages

01 September 2010

Macam mana nak buang navbar untuk blogger/blogspot?

Entri yang bagus ni dipost oleh:Belle




Salam,
   
          

     Ini tutorial first yang aku post, hehe. Sebelum ni, aku cuma mengikuti perkembangan kat blog-blog pro yang bagi tutorial je. Okay, baik kita start.

INI ADALAH NAVBAR




Motif aku buat tutorial ni??




Kite semua bersama-sama berusaha untuk mencantikkan blog kite. Jadi, mungkin di antara anda ada cara sendiri nak cantikkan blog dengan men-ghaib-kan navbar anda. Common lah, aku pun pernah ada Myspace. So, aku cantikkan profile Myspace aku dgn menyorokkan navbar mespes aku. Cantekk~





Cara-cara nak hilangkan navbar di Blogger pulak?





Okay, lets begiiinn~



Mula-mula pergi kat Dashboard >> Design >> Edit HTML. Lepas tu copy code ini :


#navbar-iframe { display: none !important; }



Lepas dah copy? okey, paste dekat  tempat yang aku tunjuk ni :




Faham tak? Anda paste dekat tempat yang bawah garisan putus-putus tu. Nama die aku taktahu. kah3. Lepas dah paste, anda click pada "Preview". Kalau navbar anda dah takde, maknanya tutorial ini berjaya dan layak mendapat pujian. Then, click "Save Template".




Wassalam. Selamat berjaya teman-teman dan taulan,

11 comments:

Izbeta Shyah said...

yo, thanks yeah buat tuto macam ni, dah lame cari.! tak teringat pulak nak search kat google, then bila search dapat tuto ni dari blog anda.! terima kasih sekali lagi.!



hey, jemputlah singgah blog saya IZBETA SHYAH  and jemputlah join CONTEST  saya yang pertama.! :) sekian dari saya.! :)

bella YOYO said...

Haha, komen yang pertama di post ini! Terima kasih :D

Suffi Saffi said...

Salam . Sy gune tutorial yg ni sahaja . Maseh sudi berkongsi . :D

Nur Fiqah Zara said...

sy follow u, if mind follow back ya....sy newbie baru dlm berblog ni

♥ Aimafy Ainy ♥ said...

tuto yg sgt b'guna . tq :)

bella YOYO said...

terima kasih semua :) @Suffi saffi, @Nur fiqah zara, and @Aimafy Ainy :)

Ze3q@ $yir@h said...

thnxx.. sya mmg dh nk buang lama dah.. hahak.. thnxx skli lagi

bella YOYO said...

yeah, thanks sebab sampai kat blog ni :)

NurulMaszturaSaimiMohdHafizzTroki said...

thankyouthankyou:), akhernya sy pndai buang navBar tu :D:D.

Anonymous said...

tutorial ape ni? cam begalah.

bella YOYO said...

seriously, begalah tu mende? hihi :P